12 kommentarer til “Fåret Timmy hækling

  1. Hej. Det er sådan en fin Timmy. Men kan ikke få omg 4 på kroppen til at passe. Der er 18m ved start og det skrevne giver 5m og gange 6, så er der 30m. Dette kan ikke gå op 🙂

  2. Hej. Så fin opskrift. Hvor har du købt garnet eller har du noget forslag til noget andet jeg kan købe og bruge?

  3. Hej!
    Hvor har du købt garnet? Kan ikke finde nogle danske butikker hvor jeg kan få fat i det. Jeg er nybegynder, så tør ikke selv bare finde en erstatning for garnet :p

    1. Garnet er købt i Skotland, da jeg bor der. Men almindelige uldgarn kan anvendes eller bomuld, dog bli’r den noget mindre med almindelig bomuld, og man kan med fordel hækler med to tråde.

  4. Jeg forstår ikke omgang 4 på kroppen…. Hva er forskjellen på “utg med 1fm” og en vanlig utg?
    Plis svar ☺️

    1. Det betyder bare at du tager ud i en maske ved at lave en FM og så en kn maske i samme måske, så mønsteret med knopper bliver jævnt.

  5. Jeg tror du skal læse opskriften igennem, og gøre den ens. Jeg har lige lavet kroppen, fin beskrivelse. Men nu skal jeg til halen. Her står der på 3, omg; “2fm, 1 udt x 6 =18 masker”
    Men det giver ikke 18, det giver 24.
    I kroppen har du skrevet “1 fm, 1 udt = 18” og det passer.

    Det er mere hvis man ikke er så vant til at læse opskrifter, så bliver man temmelig forvirret.
    Så ja mit forslag er en gennemlæsning og ensartning af opskriften

  6. Min mor startede med lave en, og det gik godt og den blev rigtig fin. Efter noget tid laver hun to mere, på samme måde, men hovedet og benene og mindre end på den første, der er brugt samme str. hæklepind og brugt det samme garn, hvordan kan det være??

  7. Hei!
    Hvor mange knop masker skal det være i omgang 4? Veldig usikker på om jeg gjør rett, litt vanskelig å forstå danske oppskrifter 😉
    Mvh Solveig

  8. hej jeg forstår ikke hvordan du kan få det til at passe med de antal masker og antal gang det skal gentags
    f.eks.
    udt, 4 fm “udt, 1 fm * 3, 3 fm “udt,fm”* 2 = 24

Skriv en kommentar

Din email adresse bliver ikke offentliggjort. Felter markeret med * skal udfyldes.